Cucur Bawang & 'Cupcake' oleh Hasrudi Jawawi - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Sunday, July 23, 2017

Cucur Bawang & 'Cupcake' oleh Hasrudi Jawawi

Assalamualaikum..
Hye semua..

Novel ini sambungan daripada novel Cucur Bawang &  Kopi 'O'..
Masih lagi berkisarkan kisah Iskandar dan Diana yang terpaksa merahsiakan perkahwinan mereka..
Kali ini daripada papa dan adik-adik tiri Iskandar..

Perkahwinan yang bermula dengan rahsia memang akan sentiasa bermasalah..
Sebab itu dalam Islam disuruh menghebohkan perkahwinan..
Demi mengelakkan fitnah dan masalah..
Tak pasal-pasal rumahtangga Diana dan Iskandar menjadi huru-hara..

Selain masalah merahsiakan perkahwinan, penulis juga menimbulkan persoalan mengenai manusia yang hipokrit dan berbangga diri..
Buku ini ada pengajaran buat yang membaca..
Ambil teladan dan pengajaran didalamnya..

Sha ambil masa yang lama untuk habiskan novel ini sebab watak lelaki bernama Iskandar itu..
Serius geram gila dengan perangai ego dan tak berfikir panjang dia.. 

Sha baca pada 18.07.2017 dan selesai pada 22.07.2017..

5 comments:

  1. boleh jadi pengajaran jugak nih..

    ReplyDelete
  2. betul tu sha..perkahwinan kena heboh2kan...wataka iskandar ni mana2 mesti hampir sama kan..ego je org nama iskandah ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Irda.. Ini bila dirahsiakan, banyaklah masalahnya..

      Delete
  3. cucu bwg kopi o dah baca tp yg ni belum... ada sambungan rupenye..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..