Implant aka Nexplanon - The Journey - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Thursday, October 5, 2017

Implant aka Nexplanon - The Journey

Assalamualaikum..
Hye semua..

Dah seminggu Sha pakai Implat (Perancang Kehamilan) dekat tangan ini...
Lebam masih ada.. Tapi dah beransur hilanglah..
Lebam ini sebab cucukan bius bukan sebab implant..
Sha dah mula buat kerja macam biasa..
Kadang-kadang terlupa ada implant dekat tangan..
Siap angkat kotak buku dan batu hiasan..

Lepas itu, baru terasa..
Tangan agak kebaslah..
Kadang-kadang kalau terlanggar apa-apa dekat tempat impalant itu terasalah juga sakitnya..
Kadang rasa lenguh..

https://www.plannedparenthood.org/learn/birth-control/birth-control-implant-implanon
Inilah dia alatnya..
(27.09.2017 - 04.10.2017)

11 comments:

  1. akak pun pakai juga, tahun depan bukalah

    ReplyDelete
  2. ni untuk berapa lama nak implant ni?

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Sakit sikitlah masa dia cucuk ubat bius..

      Delete
  4. berapa lama kena pakai tu.
    pakai atau guna. mana yg betul?

    ReplyDelete
  5. Ana lately ni takut kalau rasa sakit. Dulu boleh je tahan. So far anak tak pakai lagi sbb nak dptkan adik utk syafi tp belum ada rezeki lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah.. Sha doakan Ana semoga diberi rezeki anak lagi.. Aamiin..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..