42 Hari Sebelum Gaji - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Friday, October 13, 2017

42 Hari Sebelum Gaji

Assalamualaikum..
hye semua..

Bila Gaji penjawat awam keluar awal untuk bulan Oktober..
Sila rancang perbelanjaan anda ye..
Gaji bulan Oktober keluar pada 11.10.2017 (Rabu) sebab perayaan Deepavali yang jatuh pada 18.10.2017 (Rabu)..
Next gaji pula pada 23.11.2017 (Khamis)..
Kiranya 42 hari lagi sebelum gaji November..
Lama tu.. Bukan sikit-sikit hari nak menunggu..

Sudahlah bulan Oktober ini penuh dengan sale..
#MyCyberSale.. Sana sini sale..
Tu belum lagi Jualan Gudang Karangkraf..
Pesta Konvokesyen dekat tempat Sha ini..
Memang kalau tak kental, boleh hanyut tu..

Sha bila gaji je terus bayar duit buku yang dah ditempah..
Bulan Oktober ini beli 5 buku je.. Budget..
Lepas itu settlekan bayaran hotel untuk mesyuarat hujung bulan ini..
Karang menggagau cari duit.. Tempahlah dengan Traveloka..
Cewah.. Hehehe..

Jadinya.. Buat kawan-kawan penjawat awam..
Silalah berhati-hati dengan gaji bulan Oktober anda ye..
Jangan nanti jenuh korek tabung.. Hehehe..

#tips sha dan suami, simple je..
Walaupun gaji dah masuk.. Jangan usik..
Tunggu sampai 25.10.2017 baru boleh amik..
Macam gaji yang kita terima sebelum-sebelum ini..
So takdelah terseksa sangat.. Hehehe..

Apa tips kawan-kawan bila gaji awal?

10 comments:

  1. kite pun tgh mengentalkan jiwa nurani ni.. risau tak terkawal.. adehh.. tu pun dah terjejas sikit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah! We can do it lea.. Kentalkan jiwa..

      Delete
  2. letih juga bila gaji awal ni... kena simpan siap2 takut terguna

    ReplyDelete
  3. Ye betul lah tuh... LeYa pun kalau gaji awal... Sengaja tak usik...

    ReplyDelete
  4. Tahu xpe.. xbole usik gaji tu.terus settlekn komitmen bulanan.. paling best xperlu riso tggu gaji 42hari tu..hari2 dapat duit tepi sendiri. Nk tahu jemput singgah ke blog 🙂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah.. Hari-hari dapat duit.. Menarik tu..

      Delete
  5. betul tu Sha, walau gaji masuk awal, tp kena disiplinkan diri ...
    jgn pakai kalau tak sampai masanya ...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..