Tips Telur Rebus - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, September 26, 2017

Tips Telur Rebus

Assalamualaikum..
Hye semua..

Siapa rajin masak nasi lemak??
Angkat tangan..
Sha dapat tips ini dari mereka yang selalu memasak..

Katanya kalau nak cepat..
Masa masak nasi, bubuh sekali telur..
Nanti nasi masak, telur pun masak..

Pastikan telur itu dibasuh bersih ya..
Jangan pula tak basuh terus masuk dalam nasi..
Habislah nasi tercemar dengan bahan-bahan yang tak sepatutnya..

 Gambar sekadar hiasan
Sumber : Google image

18 comments:

  1. Hahaha selalu buat macam ni kalau tanak nasi terlebih air

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cepat dan menjimatkan masa kan farhannah..

      Delete
  2. ooo macam tu ye. ok lepasni kinah cuba. tenkiu kak sha

    ReplyDelete
  3. CCL dapat tips baru , jimat masa jugak kalau ikut tips ni

    ReplyDelete
  4. wah!gee xpernah buat gini..hehe..jimat masa,jimat air,jimat gas..haha

    ReplyDelete
  5. Jimat elektrik kan... nice tips...

    ReplyDelete
  6. hahaha..mv selalu buat kalau buat soto telur masuk kat sup haha

    ReplyDelete
  7. Nice tips.. tp lea buat nasi lemak, telur kasi goreng ajoo.. x rebus..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..