Mangga Epal Dari Melaka - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, July 4, 2017

Mangga Epal Dari Melaka

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kegemaran Sha ini..
Segala jenis mangga.. hehehe..
Tapi Sha tak boleh makan mangga muda..
Perhutanan tak tahan..
Kalau mangga masak, takpe.. Tapi berpada-pada jugalah.. Hehehe..

Mangga epal ini Sha amik dekat rumah abang di Melaka..
Pokok depan rumah dia ini sentiasa berbuah..
Tak putus-putus..
Masa Sha pergi beraya baru ini, pokoknya tengah lebat berbuah..
Along bagi 6 biji untuk Sha bawa balik..
Tapi belum masak lagi.. Mangga muda..
Sha peram dulu..
Nanti nak cari kuah rojak pula..
Buat cicah.. Sedap wei..

9 comments:

  1. alaaaaa...sedapnya kalau akak teruk buat kicap cili ni..xde masa nak tunggu dia masak..

    ReplyDelete
  2. sedapnya mangga epal, akak pun suka

    ReplyDelete
  3. dah lama tak makan mangga epal ni. Dekat sini susah nak dapat. Mangga biasa pun tak keluar sangat sekarang ni

    ReplyDelete
  4. Kalau yang masak memang sedap.
    Yang muda buat kerabulah.

    ReplyDelete
  5. Masam ke tak Sha? Husband hakak sukalah benda benda masam macam ni, hakak pulak kurang...terbalik hihi

    ReplyDelete
  6. Aduhhh, terliur pulak bila tengok mangga nie.. Sedap dicicah dengan colek kicap... =)

    ReplyDelete
  7. baru teringat yg kat umah aida ada mangga epal.
    dah 2 hari terbiar!
    dap nyer. mlm ni mau ngap la.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..