Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

SISTEM GURU ONLINE

APDM SAPS

Wednesday, May 31, 2017

Salam Ramadhan #4

Assalamualaikum..
Hye semua..

Salam subuh..
Sahur apa pagi ini??
Sha sahur telur goreng je..
Pastu hiris bawang dengan cili padi, goreng..
Teringatkan viral kat FB semalam yang mengutuk orang makan telur goreng dengan kicap..
Sha lagi selera sebenarnya sahur dengan telur goreng..
Bubuh sikit cili padi dan bawang..
Kalau masak beriya pun bukannya makan..
Membazir je.. Baiklah masak simple tapi habis..
Untuk Ramadhan kali ini kami dah decide tak nak membeli sangat di Bazaar..
Bukannya habis pun..

Macam kelmarin.. Beli kuih je RM2 (5 ketul) pun seksa nak habis..
Jadinya tak payah lah nak membeli..
Boleh jimat belanja..
Buat masa nie menu berbuka Sha pun simple je..
Roti telur, Hotdog dengan telur, bubur nasi ayam goreng, roti dengan sambal sotong..
Mujurlah encik suami okay ke..
Malah lagi suka sebab senang nak terawih katanya..
Perut ringan je tak makan berat..

Sebenarnya, apa pun menu kita tak jadi masalah..
Yang penting jangan membazir..
Membazir nie sahabat syaitan..
Jadikan Ramadhan kali ini lebih bermakna dengan tidak membazir..

4 comments:

  1. Telur goreng dgn kicap baru lah lejen. Sedap tu. All time fav.

    ReplyDelete
  2. aduhai walaupun telur goreng pun buat sha terliur juga kak..eh nama kita sama la haha

    ReplyDelete
  3. samalah mv pun masak jer kat rumah...sahur pun anak2 nak nuget n nasi jer

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI