Telur Masak Kicap - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, February 14, 2017

Telur Masak Kicap

Assalammualaikum..
Hye semua..

Jom tengok resepi simple daripada Sha..
Kali ini Sha tak sempat nak amik gambar..
So Sha bagi resepi je ye..

Bahan-bahan yang diperlukan ialah
Telur 3 biji
Bawang merah sebiji dihiris
Cili merah sebiji dihiris
Kentang sebiji dipotong wedges
Air asam jawa semangkuk kecil
Kicap manis dan kicap masin..
Sedikit lada hitam yang ditumbuk

Cara Memasaknya..
1. Goreng telur mata dulu
2. Pastu goreng kentang.
3. Tumis bawang dan cili merah yang dah hiris, masukkan lada hitam yang ditumbuk..
4. Masukkan air asam jawa tadi bersama kicap manis dan kicap masin..
5. Kemudian masukkan kentang yang dah digoreng.. Biarkan seketika sehingga kentang lembut..
6. Setelah kentang masak, curahkan keatas telur mata tadi.. Dah siap..

Mudahkan.. Lauk ekspress bila balik dari kerja dan tak tau nak masak apa.. Semoga membantu..

Inilah dia rupanya bila dah siap..
Lauk petang semalam..

13 comments:

  1. Kalau ada ikan bilis yang halus2 tu memang saya tak tengok menu lain.. Kicap dah sebati dalam hidup saya... Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kicap memang sedap.. ikan bilis, cili padi dgn bawang.. memang umph..

      Delete
    2. ana kalau dapat ikan bilis, cili padi dan bawang berpinggan2 tambah :p

      Delete
  2. Simple pun nampak sedap je kak! siap ada kentang tu bestnya hehe.
    ni boleh cuba ni sebab senang je.

    ReplyDelete
  3. sedap, mmg favorite mask kicap..

    ReplyDelete
  4. lauk telur pun..tapi lepas tengok gambar ni, terus perut saya berbunyi2 tau. nampak sedap.hehe

    ReplyDelete
  5. kdg2 menu simple spt telur ni paling cepat abis bila di hidangkan sb xslalu kita buat =)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..