Shoplinks.Asia

Sunday, February 12, 2017

Imani Sakit Gigi

Assalammualaikum..
Hye semua..

Ari Rabu petang, Imani mengadu sakit gigi..
Sha bagi dia makan ubat demam untuk tahan sakit..
Khamis pagi, encik suami pergi cari ubat cap kaki tiga..
Lepas bubuh tu baru la Imani aktif balik..
Jumaat pagi terus bawa dia gi Klinik Gigi..
Memang gigi dia dah rosak..
Dah patut dicabut..
Tapi doktor tak bagi cabut..
Firstly sebab gigi dia tak goyang..
Lepastu gigi graham kalau cabut, yang kekal nak tumbuh lambat..
Doktor risau ganggu pertumbuhan gigi nanti..

Cadangan doktor, jangan bagi makan makanan yang manis..
Gula, coklat semua kena elakkan..
Nampak gayanya memang kena pantang lah Imani..

 
Gigi graham yang dah banyak rosaknya..

 
Muka yang tak berape ceria sebab kena jumpa doktor..

15 comments:

  1. Selamat berpantang imani, lepas ni tak boleh makan gula-gula lagi dah hehe.

    ReplyDelete
  2. Gigi syafi satu dah patah separuh bahagian depan. Terus dia tak nak makan gula2 dah. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. Patah kenapa Ana?? Jatuh ke??

      Delete
    2. Bangun tidur tgk dah patah. Tak jumpa sampai skrg serpihan dia. Hehe

      Delete
  3. Oh gitu pulak....kesianlah Amani terpaksa menanggung sakit gigi. Lambat lagi pulak tu nak tumbuh gigi kekal.

    Budak budak sebab suka makan gula agaknya ye Sha tu yg cepat rosak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha a Kak.. lambat baru nak tumbuh gigi kekal.. jenuh lah nak melarang dia makan gula-gula..

      Delete
  4. alaaa ksiannya imani.. sakit gigi tu mmg sakit teramat. busyra sndiri pun tak tahan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Busyra.. kita yang dewasa pun tak tahan inikan pula bebudak..

      Delete
  5. Benda yang dilarang, benda tu lah yang budak suka... Saya cuba juga larang kadang2 terlepas gak sebab orang bagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun encik azlan.. nie pun memang kena pantau sungguh2.. sebab yang sakitnya dia kan.. sedangkan kita yang dewasa pun kalau sakit, jenuh menahan..

      Delete
  6. mkn mende manis boleh tp kena pastikan lps mkn terus gosok gigi la .... klu tak makin teruk nanti ....
    biasa la gigi susu mmg cepat rosak ....
    kena latih dr awal rajin gosok gigi

    ReplyDelete
  7. Abislah imani ..sian dia kna pantang

    ReplyDelete
  8. nurin tiap thn gi jumpa pakar, Sha.
    gigi kapak dia pernah patah.
    dia da kurang takut dgn doc gigi.
    sebab pernah melalui yg sgt sakit!

    ReplyDelete
  9. sha kadang2 dari susu juga..kna kurangkan dosnya

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI