Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

Saturday, January 21, 2017

Tutorial Bubur Jagung versi Sha

Assalammualaikum..
Hye semua..

Jom tengok bubur jagung versi Sha..
Mudah ringkas dan cepat..
Bahan-bahannya Sha guna tiga je..
Jagung 3 tongkol, gula 2 senduk dan santan RM2..
Mudah je kan...

Tak bubuh apa pun selain tiga bahan nie..
Ini bubur jagung nak cepat.. hehehe..
Kalau korang nak sedap, bolehlah bubuh biji sagu..
Daun pandan untuk tambah wangi..
Ikutlah.. nak guna gula merah or gula Melaka pun boleh..

Tutorial Bubur Jagung versi Sha 
 Bahan-bahan utama..

Tutorial Bubur Jagung versi Sha 
 Cara memasak:-
Masukkan jagung yang dah dihiris dalam periuk..

Tutorial Bubur Jagung versi Sha 
 Kemudian masukkan santan..
Kalau taknak pekat, tambah air..
Sha memang tak tambah air.. santan je..

Tutorial Bubur Jagung versi Sha 
 Masukkan dua senduk gula atau ikutlah selera korang..
Letak atas dapur..
Nyalakan api dan kacaulah perlahan-lahan..
Jangan bagi pecah santan..
Tempoh masa memasak nie hanyalah 5 ke 7 minit sahaja..
Mudah sangatkan..

Tutorial Bubur Jagung versi Sha 
Yeah!!! Dah siap..
boleh makan panas-panas ataupun sejukkan dulu..

7 comments:

  1. Ana kalau nak minta ke MIL je. Sebab dia buat mmh terbaik.😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak2 nie kalau masak memang sedap Ana..

      Delete
  2. Sedapnya bubur jagung kak sha... simple je resepinya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. akak memang camnie Mai.. sejak2 ada anak nie memang masak jenis simple2 je.. hehehe

      Delete
  3. Lama tak buat bubur jagung. Ni faveret mak mertua ni . Hakak selalu buh gula Melaka. Daun Pandan kadang tak bubuh kalau tak ada hihi

    ReplyDelete
  4. sy suka klu jemput jagung ..klu bubur ni kurang sikit ... hehehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI