Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

Monday, January 23, 2017

Tutorial Ayam Masak Kicap

Assalammualaikum..
Hye semua..

Jom kita tengok tutorial ayam masak kicap yang paling simple dari Sha.. Masak ini bila nak cepat dan kesuntukan masa.. Biasanya Sha akan masak lauk simple cengginie bila hari bekerja..

Tutorial Ayam Masak Kicap
Ayam tu bubuh kunyit dan garam..
Kemudian goreng sehingga separuh masak..
Sediakan bawang merah seulas, bawang putih dan cili merah yang dihiris.. Bawang besar sebiji untuk hiasan..

Tutorial Ayam Masak Kicap
Panaskan minyak..

Tutorial Ayam Masak Kicap
Masukkan bawang merah, bawang putih dan cili merah yang dihiris tadi..

Tutorial Ayam Masak Kicap
Masukkan sesudu cili giling.. Kalau nak pedas..
Kalau tak nak, boleh bubuh lada hitam yang ditumbuk..

Tutorial Ayam Masak Kicap
Masukkan kicap dan sedikit air asam jawa..

Tutorial Ayam Masak Kicap
Kemudian masukkan ayam dan bawang..

Tutorial Ayam Masak Kicap
Dah siap..
Tempe tu saja je bubuh..
Ada lebih yang goreng semalam..

Kadang-kadang kalau Sha rajin atau ada masa lebih, Sha akan bubuh kentang, carrot or cili capsicum..

10 comments:

  1. Ana kalau pening nak pikir masak apa untuk Syafi, ana masak ayam kicap nie jer. Senang cerita. Mak budak pun boleh meratah. 😅

    ReplyDelete
  2. sedapnya kak shaaaa... terliur da ni.

    ReplyDelete
  3. Wah sedapnya Sha
    .
    Lauk simple cam ni masak untuk makan sendiri pun sedap kan
    .
    Lagi lagi kalau makan masa panas.
    .
    Memang meletuplah
    .
    Letak cili padi lebih sikit
    .
    Hehe
    .
    bagi terbakar mulut tu

    ReplyDelete
  4. Sedapnyaa.... Terliur saya lapar2 ni, haha.

    ReplyDelete
  5. ayam masak kicap? feveret anak2 aida ni, Sha.
    memang licin pinggan lauk :)

    ReplyDelete
  6. lauk kegemaran anak-anak ..sesekali mak pak mkn pun sedap ...

    dah lama tak memasak ... teringin pula

    ReplyDelete
  7. MV kalau masak kicap..malas nak goreng dulu..haha..sebab anak2 x berapa suka yg mcm tue

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI