Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

Thursday, January 12, 2017

Buah Tangan dari Kampung

Assalammualaikum..
Hye semua..

Hari Ahad (08.01.2017) ayah Sha ada singgah umah..
Siap bawa buah tangan untuk Sha dan adik-adik yang lain..
Sha pun tak sangka pokok limau bali nie masih hidup dan berbuah..
Sha memang suka makan buah limau bali nie..
Tapi tak berani nak beli yang dijual di pasaraya or kedai..
Ada sejarah dan kesnya.. Kes apa?? Biarlah rahsia.. hehehe

Buah Tangan dari Kampung 
Banyak sebenarnya Abah Sha bawak..
Sha amik sikit untuk makan sendiri dan bagi pengasuh anak Sha..
Machang tu tak berapa elok sangat isinya..
Just amik untuk buat rasa..
Sesuai untuk buat sambal machang je tu..
 
Buah Tangan dari Kampung 
Limau bali yang dah siap dikopek..
Memang pesen Sha makan, kena kopek dulu siap-siap..
Simpan peti ais, baru best makan..
 
Buah Tangan dari Kampung 
Ini pula Sambal machang..
Kawan abah tolong buatkan.. Memang sedap..
Sebekas taufu fah dia bagi Sha...
simpan dalam peti aislah.. hehehe

6 comments:

  1. Siqah tak minat sangat limau bali. Kalau kat perak, selalu nampak buah ni.

    First time dengar sambal machang..

    ReplyDelete
  2. hari tu pun mak ada bawakan sy sebiji limau bali ni

    ReplyDelete
  3. Sedapnya limau bali. Ana kalau je ipoh balik mesti singgah beli.

    ReplyDelete
  4. Sha takut beli sebab jumpa ulat ke. 😂

    ReplyDelete
  5. wahhh limau bali sedapnya lama tak makan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI