Shoplinks.Asia

Monday, July 11, 2016

Raya 2016

Assalamualaikum..
Hye semua..
Raya 2016 memang mencabar..
Macam-macam peristiwa yang terjadi..
Alhamdulillah, masih dapat berkumpul bersama keluarga..

Tahun ini, Sha raya di Kampung keluarga Sha..
Seronok dan meriah walaupun ada yang tak dapat balik..
Paling seronok bila bergelak ketawa walaupun bersedih..
Meraikan sanak saudara yang datang menziarahi..

Tiada lagi menu utama di rumah Sha..
Sekadar kuih raya, kek dan minuman sejuk..
Masih belum bersedia untuk bergembira...
Sekadar meraikan tetamu yang datang sahaja..
 
 Meter kereta rosak..
Peristiwa sebelum raya..

 
 Bergambar dahulu...

 
 Bersalam-salaman di pagi raya..

 
Raya kedua, kami jalan-jalan ke Kuala Lumpur..
Menziarahi sanak saudara sebelah ayah Sha..
Best giler.. Jalan x jem dan lancar je..
Seronok rasanya..
Dari Ampang (Menziarahi pusara bonda tercinta) ke Klang..
Kemudian ke Subang dan destinasi terakhir di Saujana Utama.. 

 
Raya Ke Empat baru dapat makan Lemang..
Bersama rendang ayam dan juga kerang..
Memang terbaiklah.. 

Owh ya.. Tahun nie kami raya tanpa menu wajib..
Menu apa?? Sudah semestinyalah Lemang..
Kebiasaannya Encik Suami akan membakar Lemang..
Ujung-ujung puasa dia akan cari buluh lemang..
daun pisang.. dan juga kayu api..
Tapi kali ini tengok relax jer..
Rupanya MIL dah plan nak buat ketupat palas..
Jadinya Raya 2016, kita makan ketupat palas jer..

8 comments:

  1. Selamat hari raya kak sha.. KL memang best time raya.. jalan lengang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya miamor.. Yup.. memang best.. Lengang giler..

      Delete
  2. kami pun ketupat palas juga..keta suami pun rosak meter...meter minyak pula tue..

    ReplyDelete
    Replies
    1. meter minyak lagi bahaya mv.. susah nak agak minyak ada ke x..
      Wah.. sama ye menu kita.. ketupat palas..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI