Friday, July 15, 2016

Kerabu Timun Juadah Raya Ke Lima

Assalamualaikum..
Hye semua..
Setelah hampir beberapa hari tak bertemu dengan nasi..

Balik rumah mertua Sha, inilah hidangan makan tengahari..
selalunya kerabu timun ni MIL sha suka hidangkan masa berbuka puasa..
Tapi tahun ini tak berkesempatan nak buat..
So kita jadikan hidangan di Hari Raya..

Senang sangat-sangat nak buatnya..
Tak payah nak tumis-tumis..
Galu sahaja.. dah siap..
 
 
Bahan-bahan untuk Kerabu Timun..
Timun yang dicincang-cincang.. (bahagian tengah berbiji dibuang..)
Bawang besar dan cili merah dihiris..
Udang kering ditumbuk..
 
 
Satukan timun, bawang, cili dan udang kering..
Perasakan dengan garam sedikit..
 
 
Gaulkan dengan santan..
Kalau nak lagi sedap, sejukkan dalam peti ais..
 
 
Jom makan...

5 comments:

  1. macam makan acar timun x rasa ? jarang makan kerabu sebab dalam fam x minat sangat. kalo ada kat kedai makan kadang amek gak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain sikit rasa dia SYM.. Akak suka lagi kerabu timun nie dari acar.. Sebab bahan dia lagi mudah.. dan x yah masak..

      Delete
  2. sllu sgt buat kerabu timun ni
    senang kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang pun kak el.. senang sangat.. buat pembuka selera..

      Delete
  3. ulaman yang mudah nak disediakan,. penambah selera pun ye juga

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI