Bila Kutu Rambut Menyerang - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, July 19, 2016

Bila Kutu Rambut Menyerang

Assalamualaikum..
Hye semua..
Geram rasanya bila kita sebagai ibu bapa, berusaha membuang kutu dari rambut anak tapi mak bapa lain buat dek je..

Memula dulu Sha dah benteras kutu tu dengan merawat kepala Amani.. 
Memotong rambut Amani pendek..
Nie jadi balik.. Makin banyak pula.. Sebab rambut Amani dah panjang.. Bila ditanya Amani untuk potong rambut, dia tak bagi.. So kena bubuh ubat jelah.. Tapi kita je yang berusaha, mak bapa lain buat tak tahu pun sama gak.. Hye, letih macam ini..
Pleaselah be considerate.. Tu anak kot.. Takkan la tak perasan dia dok menggaru-garu kepala dia.. Takkan lah masa sikat rambut anak tak nampak telur kutu tu.. Peliklah..
Dahlah ubat zaman sekarang tak sama macam dulu.. Dulu kalau bubuh kat kepala, bukan kata kutu.. Dengan telut-telur kutu mampus.. Sekarang tak sama.. Kita kena kutip pula telur kutu tu dan penyekkan baru mati..
Wargh!!! Stresss..

Paling tak tahan, tengah sikat-sikat rambut dia, tetiba nampak kutu tu berjalan kat atas rambut..
Geli wei.. Memang Sha amik pastu penyekkan..
Mampus kau.. Kikikikiki.. Nampak tak keganasan disitu..

 
Ini ubat yang Sha pakai..

 
Dalam kotak tu ada ubat dan juga sikat..
Lepas bubuh ubat ini, kena tunggu dalam 10 minit..
Lepastu guna sikat biru tu dan sikat rambut yang dah dibubuh minyak tu..
Memang melekatlah kutu-kutu dengan telur kutu dekat sikat tu..
Dah dapat tu, jangan tunggu.. Penyekkan je terus..
Mampus kau.. kikikiki..

Semoga perkongsian Sha ini dapat membantu..
Ubat ini boleh dibeli di farmasi.
Harga dalam belas-belas ringgit je..

11 comments:

  1. beli je shampo alice tu ... tak yah nk penyek semua mati lepas shampoo ....

    ReplyDelete
  2. tiba-tiba kepala terasa gatal..macam ada kutu pulak..physco betul..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki.. memang pun.. Sha kalau nengok Amani menggaru, dengan Sha sekali rasa nak menggaru..

      Delete
  3. Sian pulak.. harapnye dapat hilanglah cepat2 yerk kutu tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kilang kejap je Lea.. Pergi sekolah, ada balik.. huhuhuhu..

      Delete
  4. Kan...benggang kan bila tetiba ank ada kutu ni

    ReplyDelete
  5. tiba2 kepala ni gatai..ee kesian kat amani..geram plok kat parent kwn2 dia yg berkutu tu..tak kesian kat anak ker tergaruk2

    ReplyDelete
  6. Sha beli kat mana anak saudara ekin pun ada berjangkit kat sekolah

    ReplyDelete
  7. teringat dulu kakak2 aida dok tadika, berkutu!
    dgn kita skali berjangkit.
    now diorang da besar. da bertudung, selamat.
    ijat tu aida jek jugak. alhamdulillah takde la...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..