Saturday, June 6, 2015

Buku oh Buku - Kerjaku

Assalamualaikum..
Beginilah bila dah kerja kat dalam Perpustakaan..
Menengok buju jelah kerjanya.. hehehe..
Tempat saya kerja ini ada buat pinjaman berkelompok dengan Perpustakaan Negara..
Jadi, setiap 3 bulan sekali kami akan pergi ke PNM untuk proses pulang dan pinjam..
Maksimum jumlah buku yang boleh dipinjam telah di naikkan dari 300 ke 400 buah buku..Nak pinjam sikit pun boleh je tp pada saya macam x berbaloi r..
Peminjaman ini boleh je dibuat oleh sekolah, pusat pengajian swasta dan kerajaan, jabatan2 kerajaan..
Proses seterusnya boleh tgk dkt Laman web Perpustakaan Negara Malaysia..
Disebabkan baru je buat peminjaman baru tu yang Update banyak pasal novel..
Novel-novel yang saya update ini, saya dah baca terlebih dahulu..
Alhamdulillah kali ini kami berjaya meminjam banyak novel2 melayu yang terbaru..
Barulah saya berpeluang membaca kembali..
Saya dah lama x membeli novel..
Novel last yang saya beli adalah novel BI, itupun x habis baca lagi..
Sebab masih mencari mood..

Antara novel yang dah dikatalog..

Buku Cerita kanak-kanak pun ada..

Selain dari novel dan buku kanak2, ada juga buku2 motivasi, engineering, masakan, jahitan dan banyak lagi..

1 comment:

  1. Untung kerja di perpustakaan tak perlu nak beli buku, sentiasa dapat menimba pelbagai ilmu.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com