Wednesday, September 10, 2014

Nur Imani dan Telinga

Assalamualaikum..
Hari ini punya cerita..
Sebenarnya dah lama perasan, setiap kali lepas mandi bila lap rambut dia kat bahagian telinga mesti dia nangis.. Memula tu ingatkan ada luka ke bengkak ke.. try tgk.. tapi xde lak merah ke ape..
Tengok telinga dia pun cam ok jer...
So try tanya kat orang yang lebih berpengalaman.. mengikut kata bos aku, mungkin sebab telinga dia masuk air.. dia x selesa..
Jadinya hari Isnin (08.09.2014) malam, aku gi Kecemasan kat Hospital Slim River..
Alhamdulillah.. walaupun lama gak menunggu.. dekat sejam.. tapi aku sangat bersyukur dengan layanan yang diberi oleh doktor dan juga nurse dekat unit Kecemasan.. (Anda tahu siapa anda).
Setelah diperiksa (jenuh nak pegang anak aku ini.. Kuat meronta), doktor tu bagi ubat titis untuk telinga dan surat refer ke Pakar ENT.. Temujanjinya pagi rabu (10.09.2014)...
Jadi, aku pun bawaklah dia pagi ini.. Gilalah lama menunggu.. hahaha.. Memang rasa stress.. Nasib baiklah ada Pou menemankan.. Si kecik tu dok main ngn ayah dia..
Bila angka giliran kami dipanggil, akupun bawaklah dia masuk.. Sekali lagi aku sangat-sangat bersyukur dengan layanan yang kami terima.. Alhamdulillah doktor dan jururawat yang bertugas sangat prihatin..
Tapi masa doktor nak bersihkan telinga anak aku tu, jenuh aku, suami dan juga nurse memegang dia.. Meronta satu hal.. Dengan menangis lagi.. sabar jellah.. Kalau ikutkan xde sakitpun tapi dia punya nangis.. Aduhai... Settle buat rawatan kat telinga, Doktor tu bagi ubat dan juga penerangan kat aku.. Untuk dua minggu nie dia xle mandi basah kepala.. Pastu ubat titik untuk telinga kanan dan telinga kiri berbeza..Doktor siap pesan kalau nampak cam ada tahi telinga just titik minyak zaitun.. jangan korek.. hohoho...

Betullah petua orang tua-tua.. Lepas mandikan anak hembus telinga kiri dan kanan pastu kat atas dahi dia.. X rugi sebenarnya kalau buat.. Anak aku yang first tu Alhamdulillah xde ape2 sebab aku selalu buat camtu.. Yang no dua nie selalu lupa nak hembus.. Hehehe.. ngelat sungguh maknya.. Belajar dari pengalaman..


 Isnin malam (08.09.2014) Di Unit Kecemasan Hospital Slim River


Rabu (10.09.2014) Klinik Pakar ENT, Hospital Slim River

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com