Monday, June 20, 2011

Sambutan Bufday Anakku Nur Amani

Assalamualaikum... n salam sejahtera...
Yang sebenarnye bufday anakku itu hari ini tapi aku celebrate awal seket... aku wat Majlisnye ari Sabtu (18.06.2011) aritu.. aku wat kecik2 je.. 1st time kan wat makan2 kat umah.. so xde r panggil ramey owg.. kaum pompuan je yg di jemput..  nak test market.. esok2 le wat besar2 lak.. hahaha.. kalo mampu r.. nie pun penat x hingat... tapi seronok.. so aritu menu nye xde la banyak... aku wat mee hoon sup, agar2 peach n sirap, buah tembikai n belimbing (nie sumbangan ikhlas Idah rose) hehehe... dan kek coklat moist (resepi Mak atif).. yang aku tempah lak roti jala.. xbrape pandey nak watkan...

  Amani maser memule bukan maen lagi xnak berenggang ngn aku tapi lepas adik aku datang die dah seronok maen.. kebetulan maser tu owg pun dah x ramey... baru r aktif kalo x asyik menempek kat aku je.. hehehe.. penakot ngn owg die nie... kat bawah entry nie aku sertakan resepi kek coklat moist... memang best r sebab kek abis... Amani makan sepotong...

Layan r gambar kat bawah nie e...



Antara juadanye... 











  Bufday gurl : Nur Amani







Amani n auntie







Hadiah dari antie nani...







  Dah kepenatan nie...



Resepi Kek Coklat kukus
Bahan A
` 100gm serbuk koko
` 220gm gula kastor
` 1 tin susu cair
` 200gm minyak jagung or mazola
` 250gm susu pekat manis (FN)

Kesemua bahan A dicampur dan dikacau rata di dalam periuk. Kemudian jerang atas api dan dikacau sehingga gula kastor halus dan bahan sebati. setelah sebati tutup api.
Kemudian pukul telur 4 biji. Setelah kembang masukkan dalam adunan td dan kacau sebati.
Bahan B
` 150gm tepung halus (Superfine)
` 1 sudu kecik soda bikarbonat
` 1 sudu kecik baking powder
` 1 sudu makan coklat emalco @ serbuk koko

Bahan B digaul sebati kemudian campurkan ke dalam adunan bahan A tadi. Kacau hingga rata dan sebati. Setelah sebati masukkan adunan ke dalam loyang dan dikukus selama sejam. Setelah adunan masak ketepikan.

Bahan C
` 400gm Coklat masakkan
` 200ml Whipping cream
` 1 sudu besar butter / marjerin
` 2 sudu besar tepung jagung (campurkan sedikit air dan larutkan)
masak coklat dan whipping cream atas api. kemudian masukkan butter dan tepung jagung. kacau sehingga sebati. setelah semua bahan sebati dan coklat cair. curahkan di atas kek.
coklat ni masak guna kukus.. jgn direct terus atas api..


3 comments:

  1. Replies
    1. Sha buat sendiri.. Hehehe..
      X pandai nak deco sangat..

      Delete
  2. nampak menaqrik kek tu kak.. amani pon comelnya dia mse kecik..gebunya uiii ! putih melepak..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com